Цикл загальної підготовки
№ з/п |
Назва НДВВ |
Опис НДВВ |
Семестр |
Викладач, що забезпечує викладання НДВВ |
1 |
Інноваційне підприємництво та управління стартап проєктами
|
Мета навчальної дисципліни – формування системи знань і практичних навичок з створення й управління стартапами на початковій стадії, підготовка студентів до участі в інкубаційних, акселераційних і грантових програмах підтримки стартапів. Завдання навчальної дисципліни – інтегрувати студентів у студентську стартап екосистему України; зорієнтувати студентів в основних поняттях про стартапи; надати розуміння студентам, як розвивати власний стартап; дати можливість студентам зробити свій перший проект з бізнес-моделлю, маркетинговим планом, командою; надати студентам перспективи розвивати цей проект далі в інкубаційних або акселераційних програмах; надати можливість студентам взаємодіяти з менторами «Платформи інноваційного партнерства» (YEP) та партнерами з різних сфер діяльності. |
3 |
Данченко О.Б., д.т.н., проф. |
2 |
Дисципліна пропонує студентам глибоке розуміння теоретичних засад і практичних аспектів розробки, виготовлення та експлуатації безпілотних літальних апаратів (БПЛА). Студенти отримають інформацію про різноманітні технології, що використовуються в БПЛА, включаючи аспекти аеродинаміки, авіоніки, системи керування та навігації. Курс орієнтований на ознайомлення з вимогами до програмного забезпечення, яке використовується для управління БПЛА, а також на вивчення аспектів безпеки, законодавчих норм і стандартів, що регулюють використання БПЛА. |
3 |
Андрієнко В.О., к.т.н., доц. |
|
3 |
Основи Інтернет-речей (Internet of Things, IoT) |
Курс “Основи Інтернет речей” (IoT) розроблено мережевою академією Cisco s пояснює, що таке IoT, що він робить, як він є частиною цифрових перетворень та як ви можете стати частиною цього. Ви дізнаєтеся про експоненційне збільшення інтелектуальних пристроїв, підключених до Інтернету, навчитеся програмувати одне з цих інтелектуальних пристроїв. Курс пояснює штучний інтелект та вплив автоматизації на наше майбутнє. Нарешті, ви зрозумієте підвищену важливість конфіденційності та безпеки. Метою даного курсу є надання студентам привабливого, експериментального уявлення про цифрову трансформацію, що відбувається в бізнесі та світі, заохотити студента до продовження курсу IoT Fundamental. Матеріали курсу допоможуть студентам отримати знання та бажання спеціалізуватися на професіях, що пов’язані з IoT. Курс має багато можливостей, щоб допомогти студентам зрозуміти що таке багатий мультимедійний контент, включаючи інтерактивні дії, відеоролики, ігри та вікторини, охоплює безліч стилів навчання і допомагає стимулювати навчання і зміцнити знання. Практичні заняття і навчальні заходи на основі симулятора Packet Tracer допомагають учням розвивати навички критичного мислення і навички вирішення складних проблем. Навчальна програма заохочує студентів до розгляду можливості отримання додаткової освіти в галузі ІТ, але також акцентує увагу на прикладних навичках та практичному досвіді. |
4 |
Андрієнко В.О., к.т.н., доц. |
Цикл професійної підготовки
№ з/п |
Назва НДВВ |
Опис НДВВ |
Семестр |
Викладач, що забезпечує викладання НДВВ |
Галузь знань – 12 – Інформаційні технології |
||||
1 |
Сучасні технології створення web-додатків |
Мета навчання дисципліни – засвоїти основні принципи створення web-додатків, опис і розмітку web-сторінок, прийоми програмування для подальшого практичного використання в подальшій професійній діяльності; сформувати у студентів уявлення про налагодження web-додатків із застосуванням мов програмування, а також на формування практичних умінь і навичок розробки web-додатків різної складності. Завдання вивчення дисципліни: – вивчення основних понять з розробки та використання web-додатків; – ознайомлення з новітніми технологіями web-програмування, сучасними напрямами проєктування сайтів; – набуття практичних навичок з створення web-додатків на основі використання сучасних мов програмування; використання в управлінській діяльності розроблених інформаційних рecypciв всесвітньої мережі Internet. |
5 |
Андрієнко В.О., к.т.н., доц. |
2 |
Віртуалізація та хмарні технології
|
Предметом вивчення дисципліни є технології віртуалізації на основі продуктів VMware: побудова Центрів обробки даних для хмарних технологій, мережна віртуалізація, програмно-визначені сховища. Курс є основою для подальшої сертифікації асоційованого спеціаліста з хмарних технологій. |
5 |
Чепинога А.В., к.т.н., доц. |
3 |
Розробка крос-платформних мобільних застосунків
|
Метою навчання дисципліни є формування у студентів знань з сучасних методологій програмування додатків під мобільні засоби, основних принципів розробки програмного забезпечення для сучасних мобільних платформ, мов і середовищ програмування додатків під мобільні засоби. Основними завданнями вивчення дисципліни є: − формування вмінь використовувати основні мови і середовища програмування додатків під мобільні засоби; − проектувати і створювати додатки під мобільні засоби для бізнесу, менеджменту, підтримки прийняття рішень; − розробляти програмне забезпечення з використанням відповідних API для мобільних платформ. |
6 |
Заспа Г.О., к.т.н., доц. |
4 |
Створення та програмування робототехнічних систем
|
Матеріал цього курсу охоплює широкий спектр технологій, які полегшують людям роботу, життя, розваги та навчають працювати з аудіо, відео та іншими даними. Основна увага в цьому курсі приділяється дослідженню поля речей та їх зв’язку з Internet of Things (ІoТ). У цьому курсі студенти навчаться: − аналізувати речі та зв’язки, що складають IoT; − створювати системи датчиків / приводів за допомогою мікроконтролера Arduino; − створювати програми мовою Python, що забезпечують функціонал IoT для однопланового комп’ютера Raspberry Pi; − досліджувати використання технології хмари та туману в системі IoT; − досліджувати системи IoT, що можуть вирішити глобальні проблеми у виробництві, охороні здоров’я або енергетичних системах; − проектувати та будувати прототипи IoT. Після вивчення цього курсу студенти дізнаються більше про те, як створити IoT-рішення з електронними прототипами, навчаться правильно програмувати їхню роботу. |
6 |
Андрієнко В.О., к.т.н., доц. |
5 |
Предметом вивчення навчальної дисципліни «Проектування ERP-систем» є основні принципи, методології та інструментарій проектування ERP-систем. Метою викладання навчальної дисципліни «Проектування ERP-систем» є теоретична та практична підготовка здобувачів вищої освіти у напрямку використання програмних продуктів для автоматизації всіх бізнес-процесів сучасного виробничого підприємства та проектування ERP-систем. |
6 |
Оксамитна Л.П., к.т.н., доц. |
|
6 |
Сучасна теорія управління робототехнічними системами
|
Метою вивчення навчальної дисципліни є підготовка висококваліфікованого фахівця, що володіє основами теорії керування та уміє виконувати дослідницькі та розрахункові роботи зі створення і впровадження у практику роботизованих автоматичних систем неперервної та дискретної дії. В результаті вивчення дисципліни фахівець повинен отримати хорошу підготовку з загально-теоретичних основ автоматичного регулювання та керування і практичні навички виконання дослідницьких і розрахункових робіт зі створення автоматичних систем у робототехніці. Основними завданнями вивчення дисципліни є: вивчити особливості експлуатації, можливості та основні параметри сучасних робототехнічних систем; засвоїти специфіку внутрішніх процесів, режимів функціонування робочих органів робототехнічних пристроїв та їх управління засобами мехатроніки, як на окремо взятих вузлах і модулях, так і у складі готового фунціонального пристрою; навчитись самостійно оптимально обирати існуючі мехатронні технічні засоби щодо реалізації схем робототехнічного пристрою із заданими технічними характеристиками та функціоналом. |
6 |
Дяченко П.В., к.т.н., доц. |
7 |
Метою викладання дисципліни «Системи підтримки прийняття рішень в умовах невизначеності» є формування у студентів комплексу теоретичних знань та методологічних основ в області систем підтримки прийняття рішень в умовах ризику, об’єктивної та суб’єктивної невизначеності, а також набуття практичних навичок, необхідних для використання таких систем. Завдання вивчення дисципліни: – знайомство студентів з сучасними технологіями прийняття рішень в умовах невизначеності та ризику; – отримання студентами теоретичних знань і практичних навичок з розв’язання задачі вибору однієї з кількох альтернатив в умовах невизначеності; – формування навичок вибору релевантних моделей та методів зменшення невизначеності на етапах життєвого циклу складних систем; визначення принципів, елементної бази та структури систем підтримки прийняття рішень. |
7 |
Оксамитна Л.П., к.т.н., доц. |
|
8 |
Мета навчання дисципліни – формування системи знань і практичних навичок у створенні та управлінні ІТ-стартапами на початковій стадії, підготовка студентів до участі в інкубаційних, акселераційних і грантових програмах підтримки стартапів. Завдання вивчення дисципліни – інтегрувати студентів в студентську стартап екосистему України; зорієнтувати студентів в основних поняттях про ІТ-стартапи; надати розуміння студентам, як розвивати власний ІТ-стартап; дати можливість студентам зробити свій перший ІТ-проект з бізнес-моделлю, маркетинговим планом, командою; надати студентам перспективи розвивати цей ІТ-проект далі в інкубаційних або акселераційних програмах; надати можливість студентам взаємодіяти з менторами «Платформи інноваційного партнерства» (YEP) та партнерами з різних сфер діяльності. |
7 |
Данченко О.Б., д.т.н., проф. |
|
9 |
Сучасні методи і технології прийняття рішень та штучного інтелекту |
Метою навчання дисципліни є формування у здобувачів вищої освіти систематизованих знань з сучасних методів і технологій, що використовуються у системах підтримки прийняття рішень, рекомендаційних системах та системах штучного інтелекту. Головними завданнями навчання дисципліни є: набуття здобувачами вищої освіти вмінь і навичок реалізовувати сучасні методи прийняття рішень засобами систем комп’ютерної математики та мов програмування, застосовувати ці методи і засоби до розв’язання слабоструктурованих і неструктурованих задач прийняття рішень і штучного інтелекту в умовах невизначеності й ризику та нечіткої інформації, а також їх використання в інтелектуальних інформаційних системах, в машинному навчанні та аналізі Big Data. |
8 |
Підгорний М.В., к.т.н, доц. |
10 |
Метою викладання дисципліни «Цифрові технології в економіці та бізнесі» є: формування у студентів знань з сутності та визначення основних компонент цифровізації та концепції цифрової трансформації будь-якого бізнес-середовища в умовах розвитку економіки; теоретико-методологічні основи розвитку цифрових технологій як важливого фактору сучасної економіки; набуття студентами практичних навичок щодо вирішення економічних задач з використанням сучасних цифрових технологій. Завдання вивчення навчальної дисципліни: – теоретична та практична підготовка студентів, здатних забезпечити ефективний розвиток бізнесу із застосуванням цифрових технологій; – ознайомлення студентів з сучасним станом та тенденціями розвитку цифрових технологій в економіці та бізнесі; оволодіння практичними навичками впроваджувати цифрову трансформацію в усіх напрямах бізнесу до вирішення практичних задач сьогодення. |
8 |
Оксамитна Л.П., к.т.н., доц. |
|
11 |
Метою вивчення дисципліни є оволодіння студентами основними положеннями теорії інформації і кодування, такими як: поняття про ентропію і кількісні міри вимірювання інформації; основні теореми теорії інформації для дискретних каналів зв’язку; відомості про принципи оптимального і завадостійкого кодування; потенційні можливості передавання і перетворення інформації. У результаті вивчення дисципліни студент повинен вміти: розраховувати ентропію найпростіших дискретних випадкових джерел, пропускну здатність каналу з завадами та без завад; створювати найпростіші повідомлення методами Шенона-Фано, Хаффмена, Хеммінга; будувати завадостійкі коди, враховуючи інформаційну межу надмірності; обирати параметри квантування і дискретизації для неперервного повідомлення; визначати пропускну здатність неперервного каналу; використовувати інформаційний підхід до оцінювання якості функціонування систем зв’язку. |
8 |
Дяченко П.В., к.т.н., доц. |
|
12 |
Застосування DevOps практик у розподілених інформаційних системах |
Метою викладання дисципліни «Застосування DevOps практик для у розподілених інформаційних системах» є формування у студентів комплексу теоретичних знань та методологічних основ в сфері DevOps, розуміння процесів, інструментів і технологій DevOps, а також набуття практичних навичок, необхідних для використання таких технологій. Завдання вивчення дисципліни: – знайомство студентів з сучасними методологіями та технологіями DevOps; – отримання студентами теоретичних знань і практичних навичок інструментів і технологій DevOps, що використовуються для підтримки розподілених інформаційних систем; – створення розподіленої інформаційної системи з використанням Jenkins, Ansible, Docker, Kubernetes, Cloudformation, Terraform та ін. |
8 |
Сіньковський А. П. |
Цикл загальної підготовки
№ з/п |
Назва НДВВ |
Опис НДВВ |
Семестр |
Викладач, що забезпечує викладання НДВВ |
1 |
Метою викладання дисципліни «Інформаційні технології в економіці та менеджменті» є вивчення студентами основних знань про сучасні інформаційні системи і технології в економіці та менеджменті, набуття студентами практичних навичок вирішення завдань з використанням сучасних інформаційних технологій, зокрема веб-технологій, хмарних і мобільних технологій для розв’язання фахових завдань у процесі здійснення управлінської діяльності. Завдання вивчення дисципліни: − теоретична і практична підготовка студентів із напряму вивчення та створення інформаційних економічних систем та їх значення в управлінні сучасними організаціями; − підготовка студентів із питань сучасного стану і тенденцій розвитку інформаційних технологій; − ознайомлення студентів з комунікаційно-технологічними та організаційно-методичними основами створення інформаційних систем менеджменту; − ознайомлення студентів з основними засадами управління інформаційними ресурсами та технологіями; − організація інформаційних потоків з управління бізнес-діяльністю та використання процесного підходу до розробки автоматизованих інформаційних систем (АІС); − ознайомлення студентів з технологіями «хмарні обчислення» для підприємств малого та середнього бізнесу; оволодіння практичними навичками роботи в середовищі готових прикладних програмних продуктів. |
1 |
Оксамитна Л.П., к.т.н., доц. |
|
2 |
Інформаційні системи і технології управління бізнес-процесами компаній |
Мета навчання дисципліни – освоєння студентами технології моделювання, оптимізації та реінжинірингу бізнес-процесів у компанії з використанням сучасних інформаційних технологій. Завдання вивчення дисципліни: – засвоєння термінології й основних понять, що використовуються в міжнародній практиці управління бізнес-процесами в будь-яких галузях; – виявлення бізнес-процесів організації; – вміння використовувати методи та інструментальні засоби структурного та функціонально-вартісного моделювання бізнес-процесів; – застосування сучасних методології для моделювання бізнес-процесів компанії; – аналіз показників ефективності бізнес-процесів (з використанням методу функціонально-вартісного аналізу); – придбання навичок в організації робіт з реінжинірингу бізнес-процесів для конкретних предметних галузей; – планування послідовності дій з проведення реінжинірингу бізнес-процесів; – прийняття рішення з реорганізації бізнес-процесів. |
2 |
Данченко О.Б., д.т.н., проф. |
3 |
Мета навчання дисципліни спрямована на формування у студентів теоретичних знань, практичних умінь і навичок щодо застосування сучасних методів і засобів інтелектуального аналізу даних в різних сферах людської діяльності. Пропонуються основні теми, присвячені формуванню теоретичних і практичних навичок роботи з пакетами прикладних програм для розв’язання задач аналізу та інтерпретації даних, для створення прогнозів ситуацій і ухвалення управлінських рішень. У рамках дисципліни розглядаються різні способи створення, форматування, опису базових принципів роботи з великими даними з метою їх подальшого інтелектуального аналізу за допомогою статистичних і математичних методів. |
2 |
Підгорний М.В., доц., к.т.н. |
Цикл професійної підготовки
№ з/п |
Назва НДВВ |
Опис НДВВ |
Семестр |
Викладач, що забезпечує викладання НДВВ |
Галузь знань – 12 – Інформаційні технології |
||||
1 |
Мета вивчення дисципліни – формування у студентів-магістрів знань з основних підходів, моделей і методів прогнозування, вмінь їх застосування для розв’язуванні складних економічних і соціальних задач та набуття ними практичних навичок вирішення цих задач з використанням сучасних інформаційних технологій. Завдання вивчення дисципліни: формування у студентів-магістрів систематизованих знань про методи самоорганізації прогнозуючих моделей та їх застосування при вирішенні складних задач, що виникають у різних сферах діяльності людини, вмінь будувати моделі систем і реалізувати їх на комп’ютері, проводити експериментування з моделлю та здійснювати перевірку моделі; проектувати, описувати на різних мовах аналітичні та імітаційні моделі і реалізовувати їх у сучасних системах моделювання; оволодіння практичними навичками роботи в середовищі готових прикладних програмних продуктів для моделювання і прогнозування. |
1 |
Дяченко П.В., к.т.н., доц. |
|
2 |
Метою навчання дисципліни є формування у студентів систематизованих знань з теоретичних основ нечіткої логіки і нечітких множин, з основних підходів і методів прийняття рішень в умовах нечіткості при розв’язуванні складних економічних задач. Основними завданнями вивчення дисципліни є: − формування у студентів-магістрів систематизованих знань з нечітких нейронних мереж та їх застосування в задачах прогнозування в макроекономіці та фінансовій сфері, для апроксимації функцій; − формування практичних навичок щодо розв’язування задач оцінювання ризику банкрутства підприємства на базі апарата нечітких множин, задач нечіткої оптимізації інвестиційного портфеля, нечіткої кластеризації; оволодіння вміннями використовувати програмні засоби, що реалізують нечіткі моделі і методи. |
1 |
Підгорний М.В., к.т.н., доц. |
|
3 |
Створення та розвиток ІТ-продуктів
|
Дисципліна спрямована на розвиток ІТ-підприємництва і сфери продуктового ІТ в Україні. Під час навчання студенти отримають базові знання з продуктового ІТ, підприємництва і продакт-менеджменту, а також компетенції для перших кроків у продуктовій ІТ-компанії або запуску власного продуктового ІТ-бізнесу. |
2 |
Данченко О.Б., д.т.н., проф. |
4 |
Технології підтримки прийняття рішень в умовах невизначеності |
В рамках курсу «Технології підтримки прийняття рішень в умовах невизначеності» передбачається вивчення моделей, методів та інструментальних засобів підтримки прийняття рішень. Мета вивчення дисципліни – теоретична та практична підготовка здобувачів вищої освіти у напрямку вибору та використання технологій підтримки прийняття рішень в умовах ризику, об’єктивної та суб’єктивної невизначеності; набуття практичних навичок розробки інструментальних засобів вирішення проблем, що супроводжуються неповнотою, неоднозначністю, відсутністю даних. |
2 |
Оксамитна Л.П., к.т.н., доц. |
5 |
Методи і засоби мультикритеріального прийняття рішень в ІТ-галузі |
У рамках курсу формуються уміння і навички використання методів мультикритеріаного прийняття рішень в ІТ-галузі із застосуванням засобів комп’ютерної техніки і програмного забезпечення. Мета навчання дисципліни – формування у здобувачів систематизованих знань з основ сучасних методів прийняття рішень в умовах невизначеності, ризику і нечіткої інформації та їх використання у різних сферах діяльності людини, зокрема в ІТ-галузі. Знання, здобуті під час вивчення курсу, широко застосовуються в менеджменті, мікро- та макроекономіці, фінансовому аналізі, управлінні ІТ-проєктами, у наукових дослідженнях та написанні кваліфікаційних робіт. |
2 |
Триус Ю.В., д.п.н., к.ф.-м.н, проф. |
Цикл універсальних навичок дослідника
№ з/п |
Назва НДВВ |
Опис НДВВ |
Семестр |
Викладач, що забезпечує викладання НДВВ |
1 |
Мета вивчення дисципліни – ознайомлення аспірантів з теоретичними основами прогресивних інформаційних технологій та особливостями їх використання в наукових дослідженнях, опанування методами та засобами прогресивних інформаційних технологій для проведення наукових досліджень, зокрема: методами і засобами людино-машинного спілкування, методами і засобами розпізнавання і синтезу зображень, експертними системами і системами прийняття рішень у задачах планування і управління, нейромережними технологіями обробки даних і генерація нових знань, хмарними технологіями. |
1 |
Дяченко П.В., к.т.н., доц. |
|
2 |
У рамках курсу формуються уміння і навички використання експертних технологій для розв’язування задач прийняття рішень в умовах невизначенності, ризику і нечіткої інформації із застосуванням засобів комп’ютерної техніки і програмного забезпечення. Мета навчання дисципліни – формування у здобувачів систематизованих знань з основ експертних технологій та їх використання для прийняття рішень у різних сферах діяльності людини. Знання, здобуті під час вивчення курсу, широко застосовуються в менеджменті, мікро- та макроекономіці, фінансовому аналізі, управлінні проєктами, у наукових дослідженнях та написанні дисертаційної роботи PhD. |
2 |
Підгорний М.В., к.т.н., доц. |
Цикл дисциплін зі спеціальності 122 – комп’ютерні науки
№ з/п |
Назва НДВВ |
Опис НДВВ |
Семестр |
Викладач, що забезпечує викладання НДВВ |
1 |
Системний підхід до проєктної та інноваційної діяльності в галузі ІТ |
Дисципліна присвячена ознайомленню аспірантів з системами управління проєктами та особливостями їх використання в проєктній та інноваційній діяльності в галузі інформаційних технологій. Вивчаються програмні засоби управління проєктами та отримується досвід розробки реальних проєктів. Аспіранти знайомляться з організаційними структурами управління проєктною і інноваційною діяльністю – матрична організація, офіси управління проєктами, групи управління проєктами. Вивчаються методології управління проєктами, зокрема Scrum. Дисципліна задає необхідних базовий рівень знань і вмінь по створенню систем управління проєктною та операційною діяльністю в галузі ІТ. |
1 |
Оксамитна Л.П., к.т.н.,доц. |
2 |
Метою викладання дисципліни є розвиток теоретичних знань та практичних навичок з методів та засобів у галузі застосування інформаційних технологій щодо вирішення практичних задач календарно-сіткового планування в управлінні проектами, моделювання процесів виконання проектів та прийняття управлінських рішень. Завданнями вивчення дисципліни є: − формування знань, умінь та навичок ефективного використання професійного програмного забезпечення управління проєктами з урахуванням обмежень по вартості, ресурсах та за часом; – виконання конкретних завдань з планування графіків виконання робіт та їх оптимізації, з ресурсного планування реальних проєктів, моніторингу графіків при моделюванні виконання проєктів та прийняття обґрунтованих управлінських рішень. |
2 |
Данченко О.Б., д.т.н., проф. |