Skip to content (Press Enter)
Дисципліни вільного вибору на 2025-2026 н.р. Дисципліни вільного вибору на 2025-2026 н.р.
КАФЕДРА КОМП’ЮТЕРНИХ НАУК
ТА СИСТЕМНОГО АНАЛІЗУ

DEPARTMENT OF COMPUTER SCIENCES AND SYSTEM ANALYSIS
  • Новини
  • Про кафедру
    • Історія кафедри
    • Склад кафедри
    • Підвищення кваліфікації
    • Забезпечення
      • Інформаційне забезпечення
      • Навчально-методичне забезпечення
      • Матеріально-технічне забезпечення
    • Дисципліни
      • 122 – комп’ютерні нaуки
      • 124 – системний анaліз
    • Випускники кафедри
    • Зовнішні зв’язки
    • Міжнародні зв’язки
  • Вступнику
    • Випускникам шкіл
    • Молодшим спеціалістам
    • Вступ до магістратури
    • Вступ до аспірантури
    • Основні питання та відповіді
  • Студенту
    • Вибіркові дисципліни
      • Дисципліни вільного вибору на 2025-2026 н.р.
    • Графік консультацій викладачів
    • Розклад занять у ЧДТУ
    • Практика
      • 122 – комп’ютерні науки
      • 124 – системний аналіз
    • Дистанційне навчання
    • Дипломування
    • Конкурси
    • Стажування
  • Наукова діяльність
    • Аспіранту
      • Аспіранти кафедри
      • Навчальні дисципліни
      • Асистентська практика
    • Наукові школи
    • Конференції
      • ІТОНТ-2024
      • ІТОНТ-2022
      • ІТОНТ-2020
    • Науковий семінар кафедри КНСА
    • Методичний семінар кафедри КНСА
    • Співпраця з академічною спільнотою та роботодавцями
    • План наукової роботи кафедри
    • Наукові гуртки
  • Акредитація
    • Освітньо-наукова програма підготовки PhD
  • Анкетування
    • Анкетування аспірантів
      • Анкета
      • Результати анкетування
    • Анкетування роботодавців і стейкхолдерів
      • Анкета
      • Результати анкетування
ЧЕРКАСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ТЕХНОЛОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ CHERKASY STATE TECHNOLOGICAL UNIVERSITY
Дисципліни вільного вибору на 2025-2026 н.р.
КАФЕДРА КОМП’ЮТЕРНИХ НАУК
ТА СИСТЕМНОГО АНАЛІЗУ
DEPARTMENT OF COMPUTER SCIENCES AND SYSTEM ANALYSIS

Кафедра комп'ютерних наук та системного аналізу

Department of computer sciences and system analysis

ФАКУЛЬТЕТ ІНФОРМАЦІЙНИХ
ТЕХНОЛОГІЙ І СИСТЕМ
FACULTY OF INFORMATION TECHNOLOGIES AND SYSTEMS
Дисципліни вільного вибору на 2025-2026 н.р.
  • Новини
  • Про кафедру
    • Історія кафедри
    • Склад кафедри
    • Підвищення кваліфікації
    • Забезпечення
      • Інформаційне забезпечення
      • Навчально-методичне забезпечення
      • Матеріально-технічне забезпечення
    • Дисципліни
      • 122 – комп’ютерні нaуки
      • 124 – системний анaліз
    • Випускники кафедри
    • Зовнішні зв’язки
    • Міжнародні зв’язки
  • Вступнику
    • Випускникам шкіл
    • Молодшим спеціалістам
    • Вступ до магістратури
    • Вступ до аспірантури
    • Основні питання та відповіді
  • Студенту
    • Вибіркові дисципліни
      • Дисципліни вільного вибору на 2025-2026 н.р.
    • Графік консультацій викладачів
    • Розклад занять у ЧДТУ
    • Практика
      • 122 – комп’ютерні науки
      • 124 – системний аналіз
    • Дистанційне навчання
    • Дипломування
    • Конкурси
    • Стажування
  • Наукова діяльність
    • Аспіранту
      • Аспіранти кафедри
      • Навчальні дисципліни
      • Асистентська практика
    • Наукові школи
    • Конференції
      • ІТОНТ-2024
      • ІТОНТ-2022
      • ІТОНТ-2020
    • Науковий семінар кафедри КНСА
    • Методичний семінар кафедри КНСА
    • Співпраця з академічною спільнотою та роботодавцями
    • План наукової роботи кафедри
    • Наукові гуртки
  • Акредитація
    • Освітньо-наукова програма підготовки PhD
  • Анкетування
    • Анкетування аспірантів
      • Анкета
      • Результати анкетування
    • Анкетування роботодавців і стейкхолдерів
      • Анкета
      • Результати анкетування

Дисципліни вільного вибору на 2025-2026 н.р.

Бакалаври
Магістри
Доктор філософії
Бакалаври

 

Цикл загальної підготовки

№ з/п

Назва НДВВ

Опис НДВВ

Семестр

Викладач, що забезпечує викладання НДВВ

1

Інноваційне підприємництво та управління стартап проєктами

 

Мета  навчальної дисципліни – формування системи знань і практичних навичок з створення й управління стартапами на початковій стадії, підготовка студентів до участі в інкубаційних, акселераційних і грантових програмах підтримки стартапів.

Завдання навчальної дисципліни – інтегрувати студентів у студентську стартап екосистему України; зорієнтувати студентів в основних поняттях про стартапи; надати розуміння студентам, як розвивати власний стартап; дати можливість студентам зробити свій перший проект з бізнес-моделлю, маркетинговим планом, командою; надати студентам перспективи розвивати цей проект далі в інкубаційних або акселераційних програмах; надати можливість студентам взаємодіяти з менторами «Платформи інноваційного партнерства» (YEP) та партнерами з різних сфер діяльності.

3

Данченко О.Б., д.т.н., проф.

2

Теорія і практика створення та застосування БПЛА

Дисципліна пропонує студентам глибоке розуміння теоретичних засад і практичних аспектів розробки, виготовлення та експлуатації безпілотних літальних апаратів (БПЛА). Студенти отримають інформацію про різноманітні технології, що використовуються в БПЛА, включаючи аспекти аеродинаміки, авіоніки, системи керування та навігації. Курс орієнтований на ознайомлення з вимогами до програмного забезпечення, яке використовується для управління БПЛА, а також на вивчення аспектів безпеки, законодавчих норм і стандартів, що регулюють використання БПЛА. 

3

Андрієнко В.О., к.т.н., доц.

3

Основи Інтернет-речей (Internet of Things, IoT)

Курс “Основи Інтернет речей” (IoT) розроблено мережевою академією Cisco s пояснює, що таке IoT, що він робить, як він є частиною цифрових перетворень та як ви можете стати частиною цього. Ви дізнаєтеся про експоненційне збільшення інтелектуальних пристроїв, підключених до Інтернету, навчитеся програмувати одне з цих інтелектуальних пристроїв. Курс пояснює штучний інтелект та вплив автоматизації на наше майбутнє. Нарешті, ви зрозумієте підвищену важливість конфіденційності та безпеки.

Метою даного курсу є надання студентам привабливого, експериментального уявлення про цифрову трансформацію, що відбувається в бізнесі та світі, заохотити студента до продовження курсу IoT Fundamental.

Матеріали курсу допоможуть студентам отримати знання та бажання спеціалізуватися на професіях, що пов’язані з IoT.

Курс має багато можливостей, щоб допомогти студентам зрозуміти що таке багатий мультимедійний контент, включаючи інтерактивні дії, відеоролики, ігри та вікторини, охоплює безліч стилів навчання і допомагає стимулювати навчання і зміцнити знання.

Практичні заняття і навчальні заходи на основі симулятора Packet Tracer допомагають учням розвивати навички критичного мислення і навички вирішення складних проблем.

Навчальна програма заохочує студентів до розгляду можливості отримання додаткової освіти в галузі ІТ, але також акцентує увагу на прикладних навичках та практичному досвіді.

4

Андрієнко В.О., к.т.н., доц.

Цикл професійної підготовки

№ з/п

Назва НДВВ

Опис НДВВ

Семестр

Викладач, що забезпечує викладання НДВВ

Галузь знань – 12 – Інформаційні технології

1

Сучасні технології створення web-додатків

Мета навчання дисципліни – засвоїти основні принципи створення web-додатків, опис і розмітку web-сторінок, прийоми програмування для подальшого практичного використання в подальшій професійній діяльності; сформувати у студентів уявлення про налагодження web-додатків із застосуванням мов програмування, а також на формування практичних умінь і навичок розробки web-додатків різної складності.

Завдання вивчення дисципліни:

– вивчення основних понять з розробки та використання web-додатків;

– ознайомлення з новітніми технологіями web-програмування, сучасними напрямами проєктування сайтів;

– набуття практичних навичок з створення web-додатків на основі використання сучасних мов програмування;

використання в управлінській діяльності розроблених інформаційних рecypciв всесвітньої мережі Internet.

5

Андрієнко В.О., к.т.н., доц.

2

Віртуалізація та хмарні технології

 

Предметом вивчення дисципліни є технології віртуалізації на основі продуктів VMware: побудова Центрів обробки даних для хмарних технологій, мережна віртуалізація, програмно-визначені сховища.

Курс є основою для подальшої сертифікації асоційованого спеціаліста з хмарних технологій.

5

Чепинога А.В., к.т.н., доц.

3

Розробка крос-платформних мобільних застосунків

 

Метою навчання дисципліни є формування у студентів знань з сучасних методологій програмування додатків під мобільні засоби, основних принципів розробки програмного забезпечення для сучасних мобільних платформ, мов і середовищ програмування додатків під мобільні засоби.

Основними завданнями вивчення дисципліни є:

− формування вмінь використовувати основні мови і середовища програмування додатків під мобільні засоби;

− проектувати і створювати додатки під мобільні засоби для бізнесу, менеджменту, підтримки прийняття рішень;

− розробляти програмне забезпечення з використанням відповідних API для мобільних платформ.

6

Заспа Г.О., к.т.н., доц.

4

Створення та програмування робототехнічних систем

 

Матеріал цього курсу охоплює широкий спектр технологій, які полегшують людям роботу, життя, розваги та навчають працювати з аудіо, відео та іншими даними. Основна увага в цьому курсі приділяється дослідженню поля речей та їх зв’язку з Internet of Things (ІoТ).

У цьому курсі студенти навчаться:

− аналізувати речі та зв’язки, що складають IoT;

− створювати системи датчиків / приводів за допомогою мікроконтролера Arduino;

− створювати програми мовою Python, що забезпечують функціонал IoT для однопланового комп’ютера Raspberry Pi;

− досліджувати використання технології хмари та туману в системі IoT;

− досліджувати системи IoT, що можуть вирішити глобальні проблеми у виробництві, охороні здоров’я або енергетичних системах;

− проектувати та будувати прототипи IoT.

Після вивчення цього курсу студенти дізнаються більше про те, як створити IoT-рішення з електронними прототипами, навчаться правильно програмувати їхню роботу.

6

Андрієнко В.О., к.т.н., доц.

5

Технології проектування ERP-систем

 Предметом вивчення навчальної дисципліни «Проектування ERP-систем» є основні принципи, методології та інструментарій проектування ERP-систем.

 Метою викладання навчальної дисципліни «Проектування ERP-систем» є теоретична та практична підготовка здобувачів вищої освіти у напрямку використання програмних продуктів для автоматизації всіх бізнес-процесів сучасного виробничого підприємства та проектування ERP-систем.

6

Оксамитна Л.П., к.т.н., доц.

6

Сучасна теорія управління робототехнічними системами

 

Метою вивчення навчальної дисципліни є підготовка висококваліфікованого фахівця, що володіє основами теорії керування та уміє виконувати дослідницькі та розрахункові роботи зі створення і впровадження у практику роботизованих автоматичних систем неперервної та дискретної дії. В результаті вивчення дисципліни фахівець повинен отримати хорошу підготовку з загально-теоретичних основ автоматичного регулювання та керування і практичні навички виконання дослідницьких і розрахункових робіт зі створення автоматичних систем у робототехніці.

Основними завданнями вивчення дисципліни є: вивчити особливості експлуатації, можливості та основні параметри сучасних робототехнічних систем; засвоїти специфіку внутрішніх процесів, режимів функціонування робочих органів робототехнічних пристроїв та їх управління засобами мехатроніки, як на окремо взятих вузлах і модулях, так і у складі готового фунціонального пристрою; навчитись самостійно оптимально обирати існуючі мехатронні технічні засоби щодо реалізації схем робототехнічного пристрою із заданими технічними характеристиками та функціоналом.

6

Дяченко П.В., к.т.н., доц.

7

Системи підтримки прийняття рішень в умовах невизначеності

 Метою викладання дисципліни «Системи підтримки прийняття рішень в умовах невизначеності» є формування у студентів комплексу теоретичних знань та методологічних основ в області систем підтримки прийняття рішень в умовах ризику, об’єктивної та суб’єктивної невизначеності, а також набуття практичних навичок, необхідних для використання таких систем.

Завдання вивчення дисципліни:

– знайомство студентів з сучасними технологіями прийняття рішень в умовах невизначеності та ризику;

– отримання студентами теоретичних знань і практичних навичок з розв’язання  задачі вибору однієї з кількох альтернатив в умовах невизначеності;

– формування навичок вибору релевантних моделей та методів зменшення невизначеності на етапах життєвого циклу складних систем;

визначення принципів, елементної бази та структури систем підтримки прийняття рішень.

7

Оксамитна Л.П., к.т.н., доц.

8

Управління проектами і Start-Up-ами в ІТ-галузі

Мета навчання дисципліни – формування системи знань і практичних навичок у створенні та управлінні ІТ-стартапами на початковій стадії, підготовка студентів до участі в інкубаційних, акселераційних і грантових програмах підтримки стартапів.

Завдання вивчення дисципліни – інтегрувати студентів в студентську стартап екосистему України; зорієнтувати студентів в основних поняттях про ІТ-стартапи; надати розуміння студентам, як розвивати власний ІТ-стартап; дати можливість студентам зробити свій перший ІТ-проект з бізнес-моделлю, маркетинговим планом, командою; надати студентам перспективи розвивати цей ІТ-проект далі в інкубаційних або акселераційних програмах; надати можливість студентам взаємодіяти з менторами «Платформи інноваційного партнерства» (YEP) та партнерами з різних сфер діяльності.

7

Данченко О.Б., д.т.н., проф.

9

Сучасні методи і технології прийняття рішень та штучного інтелекту

Метою навчання дисципліни є формування у здобувачів вищої освіти систематизованих знань з сучасних методів і технологій, що використовуються у системах підтримки прийняття рішень, рекомендаційних системах та системах штучного інтелекту.

Головними завданнями навчання дисципліни є: набуття здобувачами вищої освіти вмінь і навичок реалізовувати сучасні методи прийняття рішень засобами систем комп’ютерної математики та мов програмування, застосовувати ці методи і засоби до розв’язання слабоструктурованих і неструктурованих задач прийняття рішень і штучного інтелекту в умовах невизначеності й ризику та нечіткої інформації, а також їх використання в інтелектуальних інформаційних системах, в машинному навчанні та аналізі Big Data.

8

Підгорний М.В., 

к.т.н, доц.

10

Цифрові технології в економіці та бізнесі

   Метою викладання дисципліни «Цифрові технології в економіці та бізнесі» є: формування у студентів знань з сутності та визначення основних компонент цифровізації та концепції цифрової трансформації будь-якого бізнес-середовища в умовах розвитку економіки;

теоретико-методологічні основи розвитку цифрових технологій як важливого фактору сучасної економіки;

набуття студентами практичних навичок щодо вирішення економічних задач з використанням сучасних цифрових технологій.

      Завдання вивчення навчальної дисципліни:

– теоретична та практична підготовка студентів, здатних забезпечити ефективний розвиток бізнесу із застосуванням цифрових технологій;

– ознайомлення студентів з сучасним станом та тенденціями розвитку цифрових технологій в економіці та бізнесі;

оволодіння практичними навичками впроваджувати цифрову трансформацію в усіх напрямах бізнесу до  вирішення практичних задач сьогодення.

8

Оксамитна Л.П., к.т.н., доц.

11

Сучасні технології кодування даних в інформаційних системах

Метою вивчення дисципліни є оволодіння студентами основними положеннями теорії інформації і кодування, такими як: поняття про ентропію і кількісні міри вимірювання інформації; основні теореми теорії інформації для дискретних каналів зв’язку; відомості про принципи оптимального і завадостійкого кодування; потенційні можливості передавання і перетворення інформації.

У результаті вивчення дисципліни студент повинен вміти: розраховувати ентропію найпростіших дискретних випадкових джерел, пропускну здатність каналу з завадами та без завад; створювати найпростіші повідомлення методами Шенона-Фано, Хаффмена, Хеммінга; будувати завадостійкі коди, враховуючи інформаційну межу надмірності; обирати параметри квантування і дискретизації для неперервного повідомлення; визначати пропускну здатність неперервного каналу; використовувати інформаційний підхід до оцінювання якості функціонування систем зв’язку.

8

Дяченко П.В., к.т.н., доц.

12

Застосування DevOps практик у розподілених інформаційних системах

Метою викладання дисципліни «Застосування DevOps практик для у розподілених інформаційних системах» є формування у студентів комплексу теоретичних знань та методологічних основ в сфері DevOps, розуміння процесів, інструментів і технологій DevOps, а також набуття практичних навичок, необхідних для використання таких технологій.

Завдання вивчення дисципліни:

– знайомство студентів з сучасними методологіями та технологіями DevOps;

– отримання студентами теоретичних знань і практичних навичок інструментів і технологій DevOps, що використовуються для підтримки розподілених інформаційних систем;

– створення розподіленої інформаційної системи з використанням Jenkins, Ansible, Docker, Kubernetes, Cloudformation, Terraform та ін.

8

Сіньковський А. П.

Магістри

 

Цикл загальної підготовки

№ з/п

Назва НДВВ

Опис НДВВ

Семестр

Викладач, що забезпечує викладання НДВВ

1

Інформаційні технології в економіці та менеджменті

Метою викладання дисципліни «Інформаційні технології в економіці та менеджменті» є вивчення студентами основних знань про сучасні інформаційні системи і технології в економіці та менеджменті, набуття студентами практичних навичок вирішення завдань з використанням сучасних інформаційних технологій, зокрема веб-технологій, хмарних і мобільних технологій для розв’язання фахових завдань у процесі здійснення управлінської діяльності.

Завдання вивчення дисципліни:

−     теоретична і практична підготовка студентів із напряму вивчення та створення інформаційних економічних систем та їх значення в управлінні сучасними організаціями; 

−     підготовка студентів із питань сучасного стану і тенденцій розвитку інформаційних технологій;

−     ознайомлення студентів з комунікаційно-технологічними та організаційно-методичними основами створення інформаційних систем менеджменту;

−     ознайомлення студентів з основними засадами управління інформаційними ресурсами та технологіями;

−     організація інформаційних потоків з управління бізнес-діяльністю та використання процесного підходу до розробки автоматизованих інформаційних систем (АІС);

−     ознайомлення студентів з технологіями «хмарні обчислення» для підприємств малого та середнього бізнесу;

оволодіння практичними навичками роботи в середовищі готових прикладних програмних продуктів.

1

Оксамитна Л.П., к.т.н., доц.

2

Інформаційні системи і технології управління бізнес-процесами компаній

Мета навчання дисципліни – освоєння студентами технології моделювання, оптимізації та реінжинірингу бізнес-процесів у компанії з використанням сучасних інформаційних технологій.

Завдання вивчення дисципліни:

–     засвоєння термінології й основних понять, що використовуються в міжнародній практиці управління бізнес-процесами в будь-яких галузях;

–      виявлення бізнес-процесів організації;

–      вміння використовувати методи та інструментальні засоби структурного та функціонально-вартісного моделювання бізнес-процесів;

–      застосування сучасних методології для моделювання бізнес-процесів компанії;

–      аналіз показників ефективності бізнес-процесів (з використанням методу функціонально-вартісного аналізу);

–      придбання навичок в організації робіт з реінжинірингу бізнес-процесів для конкретних предметних галузей;

–      планування послідовності дій з проведення реінжинірингу бізнес-процесів;

– прийняття рішення з реорганізації бізнес-процесів.

2

Данченко О.Б., д.т.н., проф.

3

Сучасні методи і засоби інтелектуального аналізу даних

Мета навчання дисципліни спрямована на формування у студентів теоретичних знань, практичних умінь і навичок щодо застосування сучасних методів і засобів інтелектуального аналізу даних в різних сферах людської діяльності. Пропонуються основні теми, присвячені формуванню теоретичних і практичних навичок роботи з пакетами прикладних програм для розв’язання задач аналізу та інтерпретації даних, для створення прогнозів ситуацій і ухвалення управлінських рішень. У рамках дисципліни розглядаються різні способи створення, форматування, опису базових принципів роботи з великими даними з метою їх подальшого інтелектуального аналізу за допомогою статистичних і математичних методів.

2

Підгорний М.В., доц., к.т.н.

 

Цикл професійної підготовки

№ з/п

Назва НДВВ

Опис НДВВ

Семестр

Викладач, що забезпечує викладання НДВВ

Галузь знань – 12 – Інформаційні технології

1

Методи і засоби самоорганізації прогнозуючих моделей

Мета вивчення дисципліни – формування у студентів-магістрів знань з основних підходів, моделей і методів прогнозування, вмінь їх застосування для розв’язуванні складних економічних і соціальних задач та набуття ними практичних навичок вирішення цих задач з використанням сучасних інформаційних технологій.

Завдання вивчення дисципліни: формування у студентів-магістрів систематизованих знань про методи самоорганізації прогнозуючих моделей та їх застосування при вирішенні складних задач, що виникають у різних сферах діяльності людини, вмінь будувати моделі систем і реалізувати їх на комп’ютері, проводити експериментування з моделлю та здійснювати перевірку моделі; проектувати, описувати на різних мовах аналітичні та імітаційні моделі і реалізовувати їх у сучасних системах моделювання; оволодіння практичними навичками роботи в середовищі готових прикладних програмних продуктів для моделювання і прогнозування.

1

Дяченко П.В., к.т.н., доц.

2

Нечіткі моделі і методи прийняття рішень

Метою навчання дисципліни є формування у студентів систематизованих знань з теоретичних основ нечіткої логіки і нечітких множин, з основних підходів і методів прийняття рішень в умовах нечіткості при розв’язуванні складних економічних задач.

Основними завданнями вивчення дисципліни є:

−        формування у студентів-магістрів систематизованих знань з нечітких нейронних мереж та їх застосування в задачах прогнозування в макроекономіці та фінансовій сфері, для апроксимації функцій;

−        формування практичних навичок щодо розв’язування задач оцінювання ризику банкрутства підприємства на базі апарата нечітких множин, задач нечіткої оптимізації інвестиційного портфеля, нечіткої кластеризації;

оволодіння вміннями використовувати програмні засоби, що реалізують нечіткі моделі і методи.

1

Підгорний М.В., к.т.н., доц.

3

Створення та розвиток ІТ-продуктів

 

Дисципліна спрямована на розвиток ІТ-підприємництва і сфери продуктового ІТ в Україні. Під час навчання студенти отримають базові знання з продуктового ІТ, підприємництва і продакт-менеджменту, а також компетенції для перших кроків у продуктовій ІТ-компанії або запуску власного продуктового ІТ-бізнесу.

2

Данченко О.Б., д.т.н., проф.

4

Технології підтримки прийняття рішень в умовах невизначеності

  В рамках курсу «Технології  підтримки прийняття рішень в умовах невизначеності» передбачається вивчення моделей, методів та інструментальних засобів підтримки прийняття рішень.

    Мета вивчення дисципліни – теоретична та практична підготовка здобувачів вищої освіти у напрямку вибору та використання технологій підтримки прийняття рішень в умовах ризику, об’єктивної та суб’єктивної невизначеності; набуття практичних навичок розробки інструментальних засобів вирішення проблем, що супроводжуються неповнотою, неоднозначністю, відсутністю даних.

2

Оксамитна Л.П., к.т.н., доц.

5

Методи і засоби мультикритеріального прийняття рішень в ІТ-галузі

У рамках курсу формуються уміння і навички використання методів мультикритеріаного прийняття рішень в ІТ-галузі із застосуванням засобів комп’ютерної техніки і програмного забезпечення.

Мета навчання дисципліни – формування у здобувачів систематизованих знань з основ сучасних методів прийняття рішень в умовах невизначеності, ризику і нечіткої інформації та їх використання у різних сферах діяльності людини, зокрема в ІТ-галузі.

Знання, здобуті під час вивчення курсу, широко застосовуються в менеджменті, мікро- та макроекономіці,  фінансовому аналізі, управлінні ІТ-проєктами, у наукових дослідженнях та написанні кваліфікаційних робіт.

2

Триус Ю.В., д.п.н., к.ф.-м.н, проф.

Доктор філософії

 

Цикл універсальних навичок дослідника

№ з/п

Назва НДВВ

Опис НДВВ

Семестр

Викладач, що забезпечує викладання НДВВ

1

Прогресивні інформаційні технології

Мета вивчення дисципліни – ознайомлення аспірантів з теоретичними основами прогресивних інформаційних технологій та особливостями їх використання в наукових дослідженнях, опанування методами та засобами прогресивних інформаційних технологій для проведення наукових досліджень, зокрема: методами і засобами людино-машинного спілкування, методами і засобами розпізнавання і синтезу зображень, експертними системами і системами прийняття рішень у задачах планування і управління, нейромережними  технологіями обробки даних і генерація нових знань, хмарними технологіями.

1

Дяченко П.В., к.т.н., доц.

2

Експертні технології прийняття рішень

У рамках курсу формуються уміння і навички використання експертних технологій для розв’язування задач прийняття рішень в умовах невизначенності, ризику і нечіткої інформації із застосуванням засобів комп’ютерної техніки і програмного забезпечення.

Мета навчання дисципліни – формування у здобувачів систематизованих знань з основ експертних технологій та їх використання для прийняття рішень у різних сферах діяльності людини.

Знання, здобуті під час вивчення курсу, широко застосовуються в менеджменті, мікро- та макроекономіці,  фінансовому аналізі, управлінні проєктами, у наукових дослідженнях та написанні дисертаційної роботи PhD.

2

Підгорний М.В., к.т.н., доц.

 

Цикл дисциплін зі спеціальності 122 – комп’ютерні науки

 

№ з/п

Назва НДВВ

Опис НДВВ

Семестр

Викладач, що забезпечує викладання НДВВ

1

Системний підхід до проєктної та інноваційної діяльності в галузі ІТ

Дисципліна присвячена ознайомленню аспірантів з системами управління проєктами та особливостями їх використання в проєктній та інноваційній діяльності в галузі інформаційних технологій. Вивчаються програмні засоби управління проєктами та отримується досвід розробки реальних проєктів. Аспіранти знайомляться з організаційними структурами управління проєктною і інноваційною діяльністю – матрична організація, офіси управління проєктами, групи управління проєктами. Вивчаються методології управління проєктами, зокрема Scrum. Дисципліна задає необхідних базовий рівень знань і вмінь по створенню систем управління проєктною та операційною діяльністю в галузі ІТ.

1

Оксамитна Л.П.,

к.т.н.,доц.

2

Інформаційні технології управління проєктами

Метою викладання дисципліни є розвиток  теоретичних знань та практичних навичок з методів та засобів у галузі застосування інформаційних технологій щодо вирішення практичних задач календарно-сіткового планування в управлінні проектами, моделювання процесів виконання проектів та прийняття управлінських рішень.

Завданнями вивчення дисципліни є:

−    формування знань, умінь та навичок ефективного використання професійного програмного забезпечення управління проєктами з урахуванням обмежень по вартості, ресурсах та за часом;

–      виконання конкретних завдань з планування графіків виконання робіт та їх оптимізації, з ресурсного планування реальних проєктів, моніторингу графіків при моделюванні виконання проєктів та прийняття обґрунтованих управлінських рішень.

2

Данченко О.Б., д.т.н., проф.

Дисципліни вільного вибору на 2025-2026 н.р.
Дисципліни вільного вибору на 2025-2026 н.р.
ЧЕРКАСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ
ТЕХНОЛОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
Дисципліни вільного вибору на 2025-2026 н.р.
  •    51-15-84

  •    [email protected]

  •    Пн-Пт: 8.00 - 17.00

  •    м. Черкаси, бул. Шевченка, 460, каб. 511

  • © ЧДТУ, 2025